ارائه ی بهترین نوع هود و گاز

با بهترین تخفیف انواع هود و گاز را خریداری کنید .

ارائه ی بهترین نوع هود و گاز

با بهترین تخفیف انواع هود و گاز را خریداری کنید .

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 هود اطلس کن  devil

هود اطلس یکی از محصولات عرضه شده توسط شرکت کن، هود آشپزخانه اطلس (Atlas) با نمای شیشه در رنگ مشکی و ابعاد 90 سانتیمتر است. میزان قدرت مکش هود اطلس، 700 مترمکعب بر ساعت با موتور توربو چهار دور با تکنولوژی ایتالیایی است که هود اطلس را در رده بهترین ها و کم صدا ترین ها قرار می دهد. همچنین کن برای سهولت کار مشتریان، هود مدل اطلس را در:

 

سایز هود :   90 سانتی متر

میزان صدای موتور :   58-63db

موتور توربو با تکنولوژی ایتالیا

حلزونی مواد نسوز جهت نظافت آسان

جنس مواد پروپیلن الیاف دار

قدرت مکش 700 متر مکعب بر ساعت

تحمل دما تا 155 درجه سانتیگراد

فیلتر آلمینیومی چند لایه :    دارد

جنس پروانه موتور :   باکالیت

تایمر :       دارد

پنل صفحه کلید تنظیمات :    لمسی

مجهز به درب جک گازی بر روی محصول


 

نور پردازی SMD کم مصرف

قابلیت نصب فیلتر ذغالی :    ندارد
 

دارای 24 ماه ضمانت کارخانه کن

 

ک تکه  دیده می‌شود و ظاهر دستگاه را بسیار شیک می‌سازد

به ریموت کنترل،لامپ SMD کم مصرف جهت نورپردازی تجهیز نموده است.

 

ویژگی توربو بودن موتور هود چه مزیتی دارد ؟

هود کن مدل اطلس از قابلیت توربو نیز بهره می برند که باعث قدرت بخشیدن به موتور هود شده و در نهایت به مکش هر چه بیشتر هود منجر می شود.این مورد باعث تمایز هر چه بیشتر هود های کن از سایرین شده است

گاها دیده میشود فروشندگان محترم به علت عدم اگاهی صدای بیشتر موتورتوربو که در حد 5 تا 8 دسی بل بیشتر از موتور معمولی است را به کیفیت پایین و خوب نبودن موتور توربو نسبت به معمولی به مشتریان القا میکنند که این اشتباه است.

در بازار هود هایی با مارک های متفرقه و غیر استاندارد بسیار دیده میشود که علاوه بر نداشتن کیفیت و اصالت فقط مونتاژ شده اند و با ویژگی های مشابه با هود های اصلی به فروش میرسد.

قیمت پایین و داشتن قابلیت هایی مشابه با هود های معتبر و با کیفیت انسان را به یاد ضرب المثل هر چقدر پول بدهی همانقدر آش می خوری می اندازد. البته تفاوت قیمت بین هود های استاندارد و اصل با محصولات متفرقه گاها در حد چند ده هزار تومان است.

 

خرید هود کن  cool

برای خرید انواع هود کن با تخفیف ویژه و بهترین قیمت با ما تماس بگیرید .

  • لیلا جهان
  • ۰
  • ۰

هود اخوان

نامی آشنا به گوش بسیاری از شما هم میهنان عزیز می باشد . برند اخوان به عنوان قدیمی ترین و بزرگ ترین مجموعه فعال در زمینه ی تولید لوازم آشپزخانه و خانگی توکار به ویژه هود شناخته شده است .
مجموعه اخوان در سال ۱۳۴۸ به وسیله آقای ” محسن اخوان جم ” تاسیس شد و فعالیت خود را در حوزه ی تولید و دیزاین قطعات پرسی شروع نمود اما با گذشت مدت زمانی اندک زمینه کاری خود را به تولید انواع لوازم آشپزخانه ( هود اخوان – سینک ، اجاق گاز ، فر توکار ) تغییر داد . از آن جایی که فرآیند پرس کاری ، فرآیندی بسیار دشوار تلقی می شود ، نیازمند تخصص و علم بالایی می باشد . مجموعه اخوان جم جهت تولید محصلاتی با کیفیت از دستگاه های مدرن پرس هیدرولیک به همراه جدید ترین تجهیزات روز دنیا استفاده می نماید . لازم به ذکر است بدانید شرکت اخوان به عنوان یکی از بهترین متخصصین کشش استیل در سراسر کشور نام گرفته است .
تعداد هود های تولید شده در کارخانه اخوان در حال حاضر حدود 80 مدل در رنگ و طرح حهای مختلف میباشد.

بررسی چند مورد هود پرفروش اخوان:

 

هود اخوان مدل H72 TB devil

هود اخوان مدل H65 T laugh

هود اخوان مدل H58 T cool

 

قیمت هودهای اخوان

بازه قیمت هودهای آشپزخانه بسته به ویژگی ها، برند، کشور سازنده و گارانتی متفاوت خواهد بود. یقیناً برندهای خارجی و معتبر بازار قیمت بیشتری از محصولات دیگر دارند. با این حال، در زمان خرید سعی کنید از جشنواره تخفیف های ویژه استفاده کنید تا محصول مورد نظرتان را با قیمت کمتری خریداری کنید.

ویژگی و مشخصات هود آشپزخانه

تایمر خودکاراین ویژگی پس از یک دوره زمانی مشخص، فن را خاموش می کند.

چراغ های هالوژن و نورپردازیچراغ ها را برای دیدن آنچه که شما در حال آشپزی هستید آسان تر می کند. هنگام استفاده از اجاق، نور مخصوص شب روشنایی نرمی را ایجاد می کند.

CFM: میزان جریان هوایی برای تهویه مناسب که توسط یهود انجام می گیرد، این مقیاس در فوت مکعب در دقیقه محاسبه می شود. CFM بالاتر و جریان هوا بیشتر به معنی تهویه سریع تر است.

کنترل های لمسی الکترونیکیارائه عملیات دقیق و توانایی پیش تنظیم در زمان های مختلف را در اختیار کاربر قرار می دهد.

فن با سرعت متغیر با سنسورهای حرارتیهود های آشپزخانه دارای حداقل دو سرعت فن، بالا و پایین هستند. در تغییرات سرعت، حسگرها به طور خودکار باعث افزایش سرعت و یا صدای زنگ در زمانی که گرما بیش از حد ممکن است را اجرا می کنند.

عملیات خنکویژگی های عایق برای عملیات آرام.

قطع اتوماتیکبعد از مدت زمان مشخص، فن خاموش می شود.

خود تمیزکاری / عملیات ضدعفونی کردنویژگی از هود است که به طور خودکار برنامه ریزی جهت تمیز کاری را انجام می دهد.

مانیتور فیلتر و چراغ نشانگرنشان می دهد که وقت آن رسیده است که فیلتر را جایگزین کنید.

 

خرید هود اخوان

بوی پخت و پز غذا همه اعضای خانواده و مهمانان را گرسنه می کند، ولی اگر این بوی خوش با دود اضافی، رطوبت و گرمای بیش از حد همراه باشد، همه افراد مسلماً از خانه فرار خواهند کرد. راه حل اساسی در این گونه موارد خرید یک هود مناسب است. هود آشپزخانه یکی از لوازم خانگی است که در قسمت بالای سطح پخت و پز قرار دارد تا با استفاده از سیستم مکش بتواند دود و آلاینده های ناشی از طبخ غذا به خارج از آشپزخانه حرکت دهند و مانع از نشستن آنها بر روی سطوح کابینت شوند. برای این منظور، انواع مختلفی از هود با طرح های مختلف و ویژگی های گوناگون همانند روشنایی یکپارچه، سرعت متغیر فن، سنجش اتوماتیک و موارد بیشتر در بازار موجود هستند؛ بنابراین بر حسب نیازهای موجود و مقدار بودجه خود، محصول مورد نظر خود را خریداری کنید

  • لیلا جهان
  • ۰
  • ۰

هود اخوان

 

هود اخوان laugh

هود اخوان مدل T H65 از پر فروش ترین محصولات این برند ایرانی است که البته از لحاظ فنی ویژگی هایی مشابه فوق که برای هود کن بیان شد را دارد اما  این هود از لحاظ ظاهری در خانواده هود های مخفی قرار می گیرد. هود های مخفی یا توکار کاملا زیر کابینت قرار می گیرند و برای برخی دکوراسیون های امروزی که هود از نقشه کابینت حذف شده و مخفی می گردد و به زیبایی آشپزخانه کمک می کند، مناسب است. در واقع هیچ نمایی از هود در آشپزخانه وجود ندارد و فضایی هم اشغال نمی کند.

فیلتر این مدل هم آلومینیومی 4 لایه است که می توانید به راحتی آن را با ماشین ظرفشویی یا آب گرم و مواد پاک کننده ملایم دیگر شست و شو دهید. این امر باعث عملکرد بهتر هود در زمینه مکش شده و به افزایش طول عمر موتور منجر می شود. بدون شک استفاده از هود مخفی که صفحه کلید آن لمسی باشد و بتوان آن را از راه دور به وسیله ی ریموت، کنترل کرد لذت بخش تر است. این مزیت باعث افزایش سرعت و سهولت کار با این نوع هود خواهد شد. ضمن در نظر گرفتن  و ویژگی های فنی محصولات آن، این برند انتخاب مناسبی است برای افرادی که نمی خواهند هزینه زیادی برای هود آشپزخانه صرف کنند.

 

 

اولین تولید کننده هود در ایران

هود اخوان در سال ۱۳۶۲ با هدف تامین نیازهای آشپزخانه ایرانی، برای اولین بار در ایران محصول جدیدی را که متناسب با سلایق ایرانی بود تولید نمود که از این محصول با نام هود یاد شده است به همین علت، در ایران هود آشپزخانه همواره با نام هود کن شناخته شده و نام کن را همیشه با خود یدک می کشد.

 

 

مهمترین کارکرد هودها دراشپزخانه

کشیدن بوی غذا، بخار و چربی در هنگام آشپزی است که باعث شده چربی حاصل از غذا که در هوا معلق است، جذب وسایل نشود و فضای آشپزخانه مرطوب بماند

مشکلاتی که در صورت استفاده نکردن از هود اشپزخانه خواهید داشت

 1-امکان رشد باکتری و قارچ ها روی دیوار آشپزخانه و به خطر افتادن سلامت اعضای خانواده

 2- بعد از مدت کوتاهی چربی حاصل ازپخت وپز روی وسایل منزل شما نشسته و ظاهر نامناسب ییدا کند به طور مثال شاید برای شما هم پیش امده باشد که پرده سفید منزل شما بعد از مدت کوتاهی بسیار زرد و بدرنگ شده باشد و حتی بعد از چندین بار شستشو دیگر به رنک اولویه خود باز نگردد یکی از دلایل مهم ان نشست دود و چربی بر روی پارچه و رسوخ در تار و پود ان می باشد.

3- هود برای افراد دارای بیماری آلرژی و آسم و همچنین حفظ سلامت تنفسی کودکان نوپای شما ضروری است و درنهایت شکل ظاهری هود در زیبایی و دکوراسیون اشپزخانه شما بسیار اثر گذار خواهد بود.

 

 

ساختار  اجرای تشکیل دهنده هود

اجزای تشکیل دهنده هود، فیلتر، لامپ، حسگر و کلید تنظیم کننده دور موتور است.
1-
فیلترها باعث جذب چربی و گرد و غبار میشوند. فیلترهای چربی باعث جذب چربی غذا و فیلترهای زغالی باعث جذب بوی نامطبوع غذا میشوند. اگر با یکدیگر استفاده شوند کارکرد بالایی دارند.
2-
لامپ در هود باعث بهتر دیده شدن سطح غذا شده و آشپزی را راحت تر می کند.
3-
اگر هود دارای حسگر باشد این امکان را فراهم میکند تا قدرت مکش برابر با مقدار آلودگی هوا تنظیم شود و هرچه آلودگی بیشتر شود قدرت مکش نیز بالاتر می رود.
4- 
کلید تنظیم کننده دور موتور نیز برای تنظیم کردن قدرت موتور نسبت به آلودگیها

 

خرید هود اخوان devil

هود در لغت به معنی سرپوش است که دلیل نامگذاری آن پوشش دادن روی اجاق گاز است. البته هود افزون بر جذب دود حاصل از غذای طبخ شده فوایدی دیگری مثل جذب بوی غذا، جذب ذرات روغن و همچنین جذب رطوبت فضای آشپزخانه را دارا می باشد. اگر قصد خرید هود برای آشپزخانه ی خود را دارید، معیارهایی که برای خرید یک هود مناسب باید به آن توجه داشته باشید عبارتند از :

قدرت مکش : قدرت مکش هود با معیار متر مکعب سنجیده می شود که در واقع به میزان جذب دود در هر ساعت گفته می شود . معمولا این میزان با توجه به اندازه و تعداد شعله های اجاق گاز متفاوت می باشد. اما بطور معمول برای آشپزخانه های با اجاق گاز پنج شعله گازی این مقدار می بایست حداقل 600 متر مکعب در ساعت باشد.

میزان صدا : به طبع هر چه میزان صدای هود پایین تر باشد ، بهتر است. ولی صدای هود بسته به قدرت مکش و نوع پروانه ای که در موتور هود به کار رفته باشد از 40 تا 60 دسیبل متفاوت می باشد.

پروانه موتور : . هودهایی که از پروانه فلزی استفاده می کنند دارای طول عمر بیشتری می باشند ولی هودهایی که از پروانه پلاستیکی نسوز بهره می برند دارای میزان صدای کمتری می باشند.

فیلتر الیافی : این نوع فیلتر بیشتر در هودهای زیرکابینتی و ارزان قیمت مورد استفاده قرار می گیرد.

فیلتر آلومینیومی : درحال حاضر پرکاربردترین فیلتر برای ساخت هود می باشد. از مزایای این فیلتر می توان به قابلیت شستشو ، قابلیت تعویض و در بعضی از هودها چند لایه بودن آن اشاره کرد.

فیلتر ذغالی : این نوع فیلتر برای آشپزخانه هایی که امکان استفاده از دودکش را ندارند ، مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع فیلتر بدون خارج نمودن دود اقدام به تصویه هوا می کند. این نوع فیلتر می بایست حداقل سالی یکبار تعویض گردد. در ضمن توصیه می شود در صورت اجبار از این نوع فیلتر استفاده کنید.

سنسور : معیار دیگری که باید در هنگام یک هود به آن توجه کرد ، سنسور است. اگر هودی مجهز به سنسور باشد ، در صورت وجود دود و حرارت به صورت خودکار روشن شده و عمل مکش را انجام می دهد.

هود زیرکابینتی : این نوع هود همانطور که از اسمش پیداست در زیر کابینت نصب می شود و فضای کمی را اشغال می کند. اما بدلیل قدرت مکش پایین، ظاهر ساده و گاها صدای بیشتر، از گزینه های اصلی برای انتخاب یک هود مناسب به شمار نمی رود.این نوع هودها معمولا دارای فیلتر الیافی می باشند.

هود مخفی : این هود دارای قدرت مکش بالاتری نسبت به هود های زیرکابینتی می باشند و داخل فضای تعبیه شده داخل کابینت قرار می گیرند. این هود دارای فیلتر آلومینیومی قابل شستشو می باشد.

هود شومینه ای : نسبت به دو مدل قبلی فضای بیشتری در آشپزخانه اشغال می کنند اما دارای مکش بالاتر وظاهری مناسب تر نسبت به آن دو می باشند. این نوع هود بدلیل تنوع در شکل ظاهری افزون بر قدرت مکش نسبتا بالا و قیمت مناسب می تواند یکی از گزینه های اصلی انتخاب شما باشد.

هود مورب : علاوه بر داشتن تمامی مزایای هودهای شومینه ای ، داشتن ظاهری مناسب تر نسبت به مدلهای قبلی ، این نوع هود را به پر فروش ترین نوع هود در بازار تبدیل کرده است . جنس این نوع هود از شیشه نشکن می باشد و در قالب دو رنگ مشکی و سفید تولید می شود. برخی از این نوع هود قابلیت پخش موسیقی را دارند.برروی این نوع هودها دربی تعبیه شده است که هنگام استفاده بسته به نوع هود، بصورت دستی ویا برقی باز خواهند شد.

هود جزیره : طراحی این نوع هودها مانند هودهای شومینه ای می باشد با این تفاوت که نوع نصب آنها به جای دیوار ، به صورت سقفی می باشد. از لحاظ کارایی هیچ امتیازی بین این نوع هود و شومینه ای وجود ندارد و فقط تفاوت در نوع نصب می باشد.

cool

https://parsaplus.com/product-category/hood/hood-akhavan/

  • لیلا جهان
  • ۰
  • ۰

با سلام خدمتد همراهان همیشگی هود امروز مطالب مهمی را در مورد هود مورد بررسی قرار می دهیم و البته انواع هود کن پرفروش را معرفی میکنیم.

چطور هود آشپزخانه مان را تمیز کنیم؟

فیلتر هود را با مواد شوینده تمیز کرده در صورت داشتن ماشین ظرفشویی داخل ماشین گذاشته تا شستشو انجام دهد.

با اب داغ تمیز کنید و آن را خوب خشک کنید

 

هود آشپزخانه از حیث طراحی ظاهر به چند دسته کلی تقسیم میشوند.هود اشپزخانه مورب ، هود اشپزخانه شومینه ای ، هود آشپزخانه مخفی و هود آشپزخانه جزیره ای .این تقسیم بندی انواع هود از نظر طراحی ظاهر است که امروز چند نمونه از هودهای پرفروشرا معرفی می کنیم.

1.هود کن مدل اطلس برای مشاهده ی این مدل بر روی لینک کلیک کنید .blush

2.هود کن اونیکس برای مشاهده ی این مدل بر روی لینک کلیک کنید. devil

3.هود کن تایتان برای مشاده این نمونه بر روی لینک کلیک کنید . cool

 

در حال حاضر دو نوع هود در بازار موجود است. هودهای تصفیه‌کننده هوا و هودهای دارای خروجی هوا، هودهای تصفیه کننده، گرد و غبار و بو را به داخل می‌کشند و ذرات معلق را تا حد ممکن از هوا می‌زدایند و دوباره هوای تصفیه شده را به داخل آشپزخانه پس می‌دهند. هودهایی که خروجی هوا دارند، به یک کانال متصل شده‌اند که گرد و غبار، چربی و بوهای نامطبوع از طریق آن به بیرون فرستاده می‌شود. این هودها به شکل‌های معمولی، شومینه‌ای و جزیره‌ای موجود هستند.

 

 

میزان هوایی که هود در دقیقه توانایی خارج کردن آن را دارد بر واحد مترمکعب محاسبه می‌شود. نصب درست هود بر میزان مکش آن تأثیرگذار است. قبل از خرید هود باید نوع خروجی هود منزل خود را مشخص کنید (یعنی قطر دریچه به کار رفته در دیوار و قطر لوله به کار رفته در دیوار تا محل خروج پشت بام یا دیوار و کلاهک به کار رفته در آن) زیرا اگر شما هودی با خروجی ۱۰۰۰مترمکعب تهیه نمایید و خروجی شما ۱۰ یا ۱۵ سانتی‌متر باشد هود نمی‌تواند نتیجه مطلوب را ایجاد کند و علاوه بر مکش کمتر صدای بیشتری هم ایجاد می‌شود.

هود

هود یکی از اعضای جدا نشدنی آشپزخانه های امروزی است. مکش مناسب بو و بخار غذای در حال طبخ بر روی اجاق گاز را می توان یکی از اصلی ترین وظایف آن دانست. البته این تنها وظیفه هود نیست. هودها به طور کلی می توانند در کیفیت هوای خانه تأثیر گذارند. پس انتخاب یک هود مناسب و قوی بهترین کاری است که می توانید انجام دهید.

هود محدوده باعث تهویه مناسب در اطراف فضای آشپزخانه شما، از بین بردن بخار، دود، چربی و بیشتر از هوا می شود تا آشپزخانه شما راحت و تمیز باشد. پیدا کردن هود محدوده مناسب برای خانه شما می تواند سخت باشد، به ویژه اگر شما در مورد انواع مختلف هود دامنه موجود در بازار امروز نمی دانند. برای کمک به اطلاع شما، ما برخی از اطلاعات مفید در مورد پنج نوع متداول هود دامنه برای آشپزخانه شما را جمع آوری کرده ایم.

مدل های هود آشپزخانه

قبل از اینکه به انواع مختلف هود برسیم، بیایید دو نوع تهویه را توضیح دهیم. یک سیستم تهویه دارای مجرا (کانال)، آن است که خارج از منزل است و در خارج از منزل در هوای آزاد قرار می گیرد. اگر قبلاً این سیستم را در آشپزخانه خود قرار نداده اید، اضافه کردن آن ممکن است زمان و هزینه بالایی برایتان داشته باشد. با این حال، کارایی آن در از بین بردن دود و رطوبت ممکن است برای افرادی که حجم زیادی از پخت و پز را انجام می دهند ارزشمند باشد.

یکی دیگر از گزینه های تهویه، سیستم بدون مجرا است. این یک سیستم بسته است و هوای آشپزخانه را از طریق یک فیلتر به داخل می کشد و آن را از فضای آشپزخانه دور می کند. با اینکه نوع بدون مجرا اثر مکش کمتری در رفع دود و آلودگی ها نسبت به مدل مجرا دار دارد، این واقعیت که می توان بدون هیچ مجرای خارجی نصب کرد، نوع تهویه بدون مجرا را به انتخابی مناسب تبدیل کرده است. هنگام انتخاب مدل هود خود، نوع تهویه آشپزخانه، مقدار بودجه و همچنین اولویت های شخصی خود را در نظر بگیرید.

هود زیر کابینتی

هود زیر کابینتی در بالای اجاق گاز و در بین کابینت های بالایی جای می گیرد. اندازه گیری دقیق ابعاد موجود در ناحیه زیر کابینت، هنگام انتخاب این مدل هود از اهمیت بالایی برخوردار است. در بیشتر موارد این نوع هود باعث صرفه جویی در فضا می شود و گزینه مناسبی برای افرادی است که دارای محدودیت فضا هستند.

هود ماکروویو

اگر می خواهید با استفاده از هود ماکروویو فضای زیادی را در کابینت خود ذخیره کنید، این مدل گزینه ای عالی است. این سبک دارای یک فن تهویه در زیر ماکروویو برای حذف بخار و آلاینده ها از محدوده فضای بالای اجاق گاز است.

هود جزیره ای

هود جزیره ای از سقف آویزان می باشد و بهترین راه برای تهویه زمانی است که شما یک آشپزخانه جزیره ای شکل دارید. بسیاری از مدل ها مانند شیشه ای، فلزی منحنی شکل و هود جزیره ای سنتی برای خرید در دسترس هستند. سیستم تهویه این هود به صورت کاملاً عمودی و بدون نیاز به دیوار یا کابینت است. از نظر زیبایی و هارمونی، هود جزیره ای فوق العاده عالی است.

هود دیواری

این هود معمولاً در کنار دیوار به صورت عمودی یا شیب دار (مورب) نصب می شوند. در این سبک، دیگر خبری از کابینت نیست و هود با دارا بودن مجرا به صورت عمودی به سقف متصل می شود. این هود همچنین با نام هود شومینه ای نیز مشهور است. همچنین، این هود اغلب نصب آسان تری دارد، زیرا شما مجبور نیستید برای جاسازی آن کابینت را برش دهید.

هود تلسکوپی

برای آشپزخانه های فاقد فضای مناسب برای قرار دادن یک سیستم تهویه، هود تلسکوپی می تواند راه حلی ایده آل باشد. این هود در کنار سطح اجاق گاز نصب می شود و به جای بالا رفتن دود و بخار به سمت پایین یا به سمت کنار حرکت می کند. در حالی که این انتخاب عالی برای آشپزخانه های کوچک است، توجه داشته باشید که این مدل تنها قابل استفاده برای یک اجاق گاز می باشد.

بهترین مارک هود آشپزخانه چیست؟

اخوانشرکت بزرگ اخوان با وجود نیروهای متخصص و کارآزموده توانسته خود را به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان هود در سراسر کشور تبدیل کند. این شرکت با تولید انواع هود زیر کابینتی، جزیره ای، تلسکوپی، مورب و موارد دیگر، بخش بزرگی از بازار فروش تجهیزات آشپزخانه را به خود اختصاص کند. اخوان با استفاده از آخرین فناوری های ساخت هود و با برخورداری از قطعات خارجی و با کیفیت، توانسته است نیازهای مشتریان خود را در طول همه این سال ها برآورده کند. هود اخوان دارای گارانتی 24 ماهه است.

بیمکثبرند بیمکث در سال 1360 به طور تخصصی وارد تولید و طراحی انواع هود آشپزخانه شد. این شرکت با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات در ساخت هود، توانسته در طول این سال‌ها به یکی از مشهور ترین برندهای تولید هود تبدیل شود. هود بیمکث نسبت به رقبا، مجهز به موتور تقویت شده بی‌صدا است که به عنوان تکنولوژی منحصر به فردش شناخته می شود. همچنین، قابلیت نصب فیلتر زغالی جهت تصفیه هوای آشپزخانه و استفاده از تکنولوژی SMD برای نورپردازی نیز از دیگر مزایای محصولات این شرکت است. هود بیمکث دارای گارانتی 25 ماهه است.

استیل البرزبرند استیل البرز به عنوان یکی از قدیمی ترین تولید کنندگان هود شناخته می شود. هود استیل البرز در انواع مورب، شومینه ای، زیرکابینتی و موارد بیشتر به بازار عرضه شده است. از جمله مهمترین مزیت های هود استیل البرز، قدرت مکش زیاد و کم بودن صدای هود در هنگام کار است. همچنین در کنار قابلیت بالا، زیبایی و لوکس بودن نیز از دیگر ویژگی های محصولات این شرکت بزرگ است. هود استیل البرز دارای گارانتی 24 ماهه است.

کنبرند کَن یکی از اولین تولید کنندگان هود در کشور به حساب می آید که موتور هودهای خود را با طراحی کشور ایتالیا به بازار عرضه می کند. از جمله انواع هود کن را می توان به مدل های شیشه ای و استیل در رنگ های مشکی و سفید اشاره کرد. از ویژگی های مهم هود کن می توان صدای بسیار کم دستگاه در حین کار را نام برد. محصولات این شرکت در کنار دوام بالا، زیبایی و تناسب را به آشپزخانه هدیه می کند. هود کن دارای گارانتی 24 ماهه است.

وایزاز برندهای وارداتی بازار وایز (Wise) است که به عنوان یکی از پیشگامان تولید هود شناخته می شود. هود وایز بر حسب معماری و شرایط تهویه مناسب آشپزخانه طراحی می شوند. هودهای این شرکت با فناوری سوپرسایلنت (حداقل صدا) با موتور و پروانه فلزی به بازار عرضه می شوند. بدنه هودهای وایز تمام استیل بوده و دارای موتور بسیار قدرتمندی هستند. همچنین از نظر قدرت مکش و جذب بو و آلودگی ها نیز هود وایز فوق العاده عالی است. هود وایز دارای ١٨ ماه گارانتی و ۶٠ ماه خدمات پس از فروش است.

درخشانبرند درخشان از 1382 با توجه به نیازهای مردم، وارد تولید تجهیزات آشپزخانه شد. در این بین نیز درخشان توانست با داشتن نیروهای متخصص و مدیریت قوی، به برندی مطرح در طراحی و تولید هود تبدیل شود. از مهم‌ترین مزیت های هودهای درخشان می توان به زیبایی و داشتن هارمونی آن با فضای آشپزخانه است. همچنین از منظر عملکرد نیز، هودهای درخشان دارای مکش و قدرت مناسبی برای جذب بو و آلودگی ها است. هود درخشان دارای گارانتی 24 ماهه است.

لتواز دیگر تجهیزات وارداتی به کشور، هودهای برند لتو (Leto +) است. هودهای این شرکت در انواع زیر کابینتی، شومینه ای، جزیره ای و تلسکوپی در طراحی های مدرن و شیک تولید می شوند. در واقع هدف اصلی لتو، ایجاد تحول در تجهیزات خانگی و تغییر در زندگی مردم است. از این جهت، این برند بزرگ از سال 1933 با توجه به معیارهای زیبایی و عملکردی، اقدام به تولید انواع هودهای آشپزخانه کرده است. هود لتو دارای گارانتی 18 ماهه است.

از کجا هود آشپزخانه بخریم

امروزه برای خرید هر وسیله ای می توانید از دو روش خرید حضوری و خرید اینترنتی استفاده کنید. برای تهیه تجهیزات آشپزخانه به ویژه هود آشپزخانه، می توانید سَری به خیابان سهروردی شمالی بزنید، همچنین ممکن است در هر قسمت از شهر نیز مغازه هایی برای خرید هود وجود داشته باشد.

به جای صرف زمان و هزینه اضافی جهت طی مسافتی برای حضور در مغازه، به خرید اینترنتی فکر کنید. شما به راحتی می توانید از طریق وب‌سایت های فروش آنلاین انواع مدل ها، قیمت ها و مشخصات هر یک از محصولات را مشاهده کرده و بسته به نیاز خود هود مورد نظرتان خریداری کنید.

قیمت هود

بازه قیمت هودهای آشپزخانه بسته به ویژگی ها، برند، کشور سازنده و گارانتی متفاوت خواهد بود. یقیناً برندهای خارجی و معتبر بازار قیمت بیشتری از محصولات دیگر دارند. با این حال، در زمان خرید سعی کنید از جشنواره تخفیف های ویژه استفاده کنید تا محصول مورد نظرتان را با قیمت کمتری خریداری کنید.

ویژگی و مشخصات هود آشپزخانه

تایمر خودکاراین ویژگی پس از یک دوره زمانی مشخص، فن را خاموش می کند.

چراغ های هالوژن و نورپردازیچراغ ها را برای دیدن آنچه که شما در حال آشپزی هستید آسان تر می کند. هنگام استفاده از اجاق، نور مخصوص شب روشنایی نرمی را ایجاد می کند.

CFM: میزان جریان هوایی برای تهویه مناسب که توسط یهود انجام می گیرد، این مقیاس در فوت مکعب در دقیقه محاسبه می شود. CFM بالاتر و جریان هوا بیشتر به معنی تهویه سریع تر است.

کنترل های لمسی الکترونیکیارائه عملیات دقیق و توانایی پیش تنظیم در زمان های مختلف را در اختیار کاربر قرار می دهد.

فن با سرعت متغیر با سنسورهای حرارتیهود های آشپزخانه دارای حداقل دو سرعت فن، بالا و پایین هستند. در تغییرات سرعت، حسگرها به طور خودکار باعث افزایش سرعت و یا صدای زنگ در زمانی که گرما بیش از حد ممکن است را اجرا می کنند.

عملیات خنکویژگی های عایق برای عملیات آرام.

قطع اتوماتیکبعد از مدت زمان مشخص، فن خاموش می شود.

خود تمیزکاری / عملیات ضدعفونی کردنویژگی از هود است که به طور خودکار برنامه ریزی جهت تمیز کاری را انجام می دهد.

مانیتور فیلتر و چراغ نشانگرنشان می دهد که وقت آن رسیده است که فیلتر را جایگزین کنید.

اهمیت خرید هود آشپزخانه

بوی پخت و پز غذا همه اعضای خانواده و مهمانان را گرسنه می کند، ولی اگر این بوی خوش با دود اضافی، رطوبت و گرمای بیش از حد همراه باشد، همه افراد مسلماً از خانه فرار خواهند کرد. راه حل اساسی در این گونه موارد خرید یک هود مناسب است. هود آشپزخانه یکی از لوازم خانگی است که در قسمت بالای سطح پخت و پز قرار دارد تا با استفاده از سیستم مکش بتواند دود و آلاینده های ناشی از طبخ غذا به خارج از آشپزخانه حرکت دهند و مانع از نشستن آنها بر روی سطوح کابینت شوند. برای این منظور، انواع مختلفی از هود با طرح های مختلف و ویژگی های گوناگون همانند روشنایی یکپارچه، سرعت متغیر فن، سنجش اتوماتیک و موارد بیشتر در بازار موجود هستند؛ بنابراین بر حسب نیازهای موجود و مقدار بودجه خود، محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

هود یکی از لوازم آشپزخانه است که به منظور مکش و تخلیه دود و بخار غذا ها از آشپزخانه و نیز ایجاد روشنایی موضعی روی سطح اجاق گاز تهیه و نصب می شود. اما حقیقت این است که این هود ها معمولا تنها جنبه تزئینی دارند و اکثر ما در بسیاری از مواقع نیازی به روشن کردن آن ها نمی بینیم. البته اگر روشن کنیم هم باز مکش دود و بخار خوبی نخواهد داشت و نخواهد توانست تمامی این بخار و دودها را مکیده و به بیرون هدایت کند.

اگر بخواهیم صادقانه تر بگوییم اگر در آشپزخانه شما یک پنجره کوچک باشد خیلی بهتر از هود کار خواهد کرد. بنا بر این نیازی نیست که شما خیلی نگران برند هودی که می خواهید بخرید باشید و این فکر را نکنید که “اگر یک برند را بخرید کاملا راضی خواهید بود و در غیر اینصورت اصلا فایده ای نخواهد داشت”. زیرا همانطور که بالا تر هم اشاره نمودیم ، این وسیله تنها جنبه تزئینی داشته و بهتر است بیشتر به ظاهر آن اهمیت دهید

  • لیلا جهان
  • ۰
  • ۰

هود کن wink

شرکت کن اولین برندی است که هود را متناسب با سلیقه ایرانیان وارد ایران کرد. به همین دلیل هود‌های امروزی با عنوان برند کن شناخته می شوند. شرکت کن در سال ۱۳۶۲ با هدف تامین نیاز آشپزخانه‌های ایرانی به هود، وارد بازار شد. برند کن فعالیت رسمی خود را از سال ۱۳۶۳ آغاز کرد. محصولات کن با استقبال زیادی از مردم روبه رو شد. به همین دلیل مسئولان تصمیم گرفتند تنوع محصولات کن را بیشتر کرده و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا، دستگاه های نوین و داشتن مهندسین خبره علاوه بر تولید هود، اجاق گاز، فر و سینک با کیفیت تولید کنند. محصولات کن با داشتن کیفیت عالی و نمای ظاهری فوق العاده، نمایانگر هدف اصلی برند کن یعنی تولید محصولات با کیفیت هستند.

شرکت کن با افزایش ظرفیت محصولات خود، برای تامین نیازهای داخلی، شروع به صادرات محصولات خود کرده و محصولات کن در کشورهایی مانند عراق، افغانستان، ترکیه و آفریقا به نمایش گذاشته شد. محصولات کن درکارخانه‌ای به مساحت 12000 مترمربع تولید می‌شوند و در سال 1387 کن با عنوان لوازم خانگی کن ثبت شد.

محصولات کن

هود‌های کن در مدل های شومینه‌ای، زیرکابینتی، مخفی و مورب تولید می‌شوند. هود‌های شومینه‌ای به دلیل اینکه بالای گاز قرار می‌گیرند، بوی مواد غذایی را کاملا جذب می‌کنند. هودهای زیرکابینتی از مدل‌های قدیمی هود هستند که در داخل کابینت جا می‌گیرند. هود‌ مخفی مناسب افرادی است که نمی‌خواهند این وسیله در فضای آشپزخانه آن‌ها دیده شود. هود‌های مورب نیز با داشتن طرح های متنوع، زیبایی دو چندانی به آشپزخانه می دهند. هودهای کن سالانه به تعداد 150000 تولید می‌شوند و در اختیار مردم قرار می‌گیرند.

 

استاندارد‌ها و افتخارات کن

از جمله استانداردها و افتخارات شرکت کن میتوان به موارد اشاره کرد:

استاندارد بین المللی Fcc-Kitchen-appliances از سوی اتحادیه اروپا

نشان ویژه ای مدیریت برتر در تولید تجهیزات آشپزخانه

برنده مسابقات طراحی صنعتی منتخب آیدیران در دو گروه هود و اجاق گاز 

اعطای نشان زرین تضمین کیفیت و مرغوبیت محصول 

برنده جایزه بزرگ ترین مسابقه طراحی صنعتی دنیا از کشور ایتالیا

محبوب ترین برند لوازم خانگی از سوی مصرف کنندگان

 تمامی محصولات کن دارای ۲۴ ماه گارانتی هستند.

اجزای تشکیل دهنده‌ هود

اجزای تشکیل دهنده هود، فیلتر، لامپ، حسگر و کلید تنظیم کننده دور موتور است. فیلترها باعث جذب چربی و گرد و غبار می‌شوند. فیلترهای چربی باعث جذب چربی غذا و فیلترهای زغالی باعث جذب بوی نامطبوع غذا می‌شوند. اگر با یکدیگر استفاده شوند کارکرد بالایی دارند. وجود لامپ در هود باعث بهتر دیده شدن سطح غذا شده و آشپزی را راحت‌تر می کند. اگر هود دارای حسگر باشد این امکان را فراهم می‌کند تا قدرت مکش برابر با مقدار آلودگی هوا تنظیم شود و هرچه آلودگی بیشتر شود قدرت مکش نیز بالاتر می رود. کلید تنظیم کننده دور موتور نیز برای تنظیم کردن قدرت موتور نسبت به آلودگی‌های موجود به کار می رود.

 

نحوه تمیز کردن هود

هود آشپزخانه به دلیل ارتباط مستقیمی که با چربی غذا دارد سریع کثیف می‌شود و باید حداقل ماهی یک بار تمیز شود. برای تمیز کردن فضای داخل آن می توانید از مواد شوینده استفاده کنید اما حواستان باشد به لامپ ها و پریز برق دست نزنید. پنجره فلزی را داخل آب ولرم قرار داده و آن را تمیز کنید. فیلترهای زغالی نیز با کثیف شدن باید تعویض شوند. هودها باید در فاصله ۶۵ تا ۷۵ سانتیمتری اجاق‌گاز نصب شوند و عمل تمیز کردن به وسیله ابر انجام شود. روزانه حداقل ۱۵ دقیقه روشن باشد، حتی اگر از آنها استفاده ندارید، با انجام این کارها طول عمر این وسایل بیشتر می‌شود.

 

انواع هود آشپزخانه کدامند ؟

هود های آشپزخانه انواع مختلفی دارند ، از جمله هود های زیر کابینتی ، هود مخفی ، هود شیبدار ، هود شومینه ای ، هود جزیره ای که در ادامه به توضیح مختصر در رابطه با هر کدام خواهیم پرداخت :

هودهای زیر کابینتی :

این هود ها جزء اولین مدل های طراحی شده هود می باشند و همانطور که از نامشان معلوم است ، زیر کابینت نصب می شوند. این هود ها عمدتا از عملکرد ساده ای برخوردار هستند و معمولا به یک چراغ کوچک مجهز می باشند. در این هودها معمولا قابلیت تنظیم مکش هوا تعبیه می شود و در نوع های تک موتوره و دو موتوره موجود می باشند.


مزایا: از مزایای این هود ها می توان به این که از قیمت مناسبی برخوردارند ، فضای کم را اشغال می کنند و نیز نگهداری از آن ها آسان است ، اشاره نمود.

معایب: صدای زیاد ، قدرت مکش پایین در مقایسه با مدل های جدیدتر

هودهای شومینه ای :

نوع شومینه ای هود ها به شک یک قیف بر عکس می باشند و تمامی خصوصیات هود های زیر کابینتی را دارا می باشند. هود های مذکور به شکل یک قیف برعکس بوده و از تفاوت های آن ها با هودهای کابینتی ، بلندتر و بزرگتر بودن آن ها می باشد. این هود ها عمدتا از فلزات اکسید نشدنی نظیر مس و یا فلزاتی که مقاومت گرمایی بالایی دارند، ساخته می شوند. فلزی بودن این هودها باعث می شود که به راحتی تمیز شوند.

مزایا : من جمله مزایای این هود ها می توانیم به دارا بودن نوع موتور بهتر و قدرت مکش توسعه یافته و نیز کاهش صدای موتور و دارای بورد الکترونیکی برای تنظیم  قدرت مکش و دور موتور اشاره کرد. بعلاوه این هود ها معمولا از صفحه نمایش الکترونیکی و سنسور تشخیص دود برخوردار بوده و از تنوع زیادی در طراحی بدنه بهره می برند.

هودهای مخفی :

در بسیاری از آشپزخانه های امروزی طراحی طوری صورت می پذیرد ، که هود از نقشه کابینت حذف شده و مخفی می گردد.

مزایا : این مدل هود ها در زیبا تر کردن برخی از آشپزخانه ها تاثیر فراوانی دارند.

معایب : از جمله معایب معمول این هودها می توان به بی کیفیت و صدای زیاد اشاره نمود. و البته تفاوت زیادی هم ندارد که چه برندی خریداری می کنید چرا که کیفیت این مدل هود به علت طراحی آن زیاد بالا نیست.

هودهای شیبدار :

این مدل هود ها از نظر کارکرد دقیقا شبیه هود های شومینه ای می باشد. که البته این نوع هود ها نیز نقاط قوت و ضعف خود را دارند .

مزایا : این هود ها دارای صدای کمتری نسبت به دیگر نمونه بوده و عمدتا موتور این هود ها به علت قرار نگرفتن در برابر حرارت از عمر بیشتر برخوردار است. همچنین این هود ها دارای زیبایی بیشتری می باشند.

معایب : از معایب این مدل محصولات می توان به مکش کمتری که نسبت به هود های شومینه ای دارند اشاره کرد

 

خرید هود کن

 هود کن مدل ۱۴۱۰-B

هود کن مدل پاردیک

برای خرید با تخفیفات ویژه هود کن بر روی لینک بزنید . laugh

  • لیلا جهان
  • ۰
  • ۰

آشپزخانه بدون اجاق گاز معنا و مفهومی ندارد. اجاق گاز مهم ترین وسیله در آشپزخانه به شمار می آید و باید بیش از بقیه وسایل در انتخاب آن دقت داشته باشید تا مطابق شرایط آشپزخانه مناسب ترین را انتخاب کنید. اجاق گاز یکی از وسایل ضروری در خانه است که امروزه با پیشرفت تکنولوژی با نمونه های مدرن آن مواجه می شویم.

به علت استفاده روزانه و زیاد از اجاق گاز ، این وسیله باید به دقت انتخاب شود و دارای کیفیت و مرغوبیت بالایی باشد . در انتخاب اجاق گاز علاوه بر کیفیت ، بودجه، فضا و ترجیحات شخصی شما تا حد زیادی تاثیرگذار خواهد بود.

در بازار لوازم خانگی اجاق گازها از تنوع زیادی برخوردارند

انواع مدل های اجاق گاز


 

اجاق گاز توکارlaugh

اجاق های توکار قابل جابه جایی نیستند و روی قسمتی از آشپزخانه مثل میزهای مخصوص یا کابینت ها نصب می شوند. اکثر اجاق های توکار، گازی هستند اما چند برند داخلی و خارجی اجاق های برقی با صفحه های لمسی شیک و زیبا تولید کرده اند.تعداد شعله های گازهای توکار از یک شعله تا 6 شعله متغیر هستند.

اجاق گازهای توکار جمع و جورهستند و جای کمتری را اشغال می کنند و بسیار شیک و زیباهستند . کارایی و قدرت این نوع اجاق گازها با گازهای بزرگ مبله تفاوتی ندارد.

اجاق های توکار 4 و 5 شعله پرفروش ترین مدل این نوع هستند. اجاق گازهای تولید شده در داخل دارای کیفیت بالا و تنوع فراوان هستند و به خاطر خدمات پس از فروش و سرویس کاری قطعات توسط شرکت های تولید کننده داخلی به راحتی با برندهای خارجی رقابت می کنند همچنین اجاق گازهای تولید شده در داخل سازگاری بیشتر با سیستم گاز شهری دارند.

اجاق گاز رومیزی
 

اجاق گازهای رومیزی کارایی و امکانات پایین ترنسبت به سایر اجاق گازها دارند و ارزان تر از توکارها هستند و راحت نیزجا به جا می شوند اما از تعداد شعله های کم برخوردارند و امکانات و زیبایی توکارهانسبت به آنها بیشتر است. به همین خاطربرای مکان های اداری که پخت وپز کمی دارندمناسب هستند اما برای خانه بهتر است از گازهای توکار استفاده کنید.

انواع اجاق گاز را قبل از خرید بشناسید

اجاق های برقی
 

این اجاق ها دارای ظاهری شیک هستند و با برق کار می کنند و به جای پیچ های معمول شعله های اجاق ، صفحه های لمسی و دیجیتال دارند. این نوع از اجاق گازها دارای ایمنی بیشتری از نظر نشت گاز نسبت به گازهای دیگر هستند و زمان پخت و پز را به علت قدرت بالا ، کم می کنند اما مصرف برق با استفاده از این نوع اجاق گازها بالا می رود و درقطعی برق کارایی ندارند.

اجاق گاز ایستاده
 

اجاق گاز های ایستاده بهترین اجاق گازهای فردار در چند سال اخیر هستند اما با گذشت زمان و پیشرفت و تولید انواع اجاق گاز این نوع از اجاق گاز های ایستاده جای خود را به اجاق گاز های توکار داده اند. این مدل از اجاق گاز ها دارای فر هستند و در چهار و پنج شعله تولید می شوند.

جنس اجاق گازها
 

استیل یا شیشه؟ مسئله این است!
 

چنانچه می دانید و قبل از این هم در بخش هایی از نمناک گفته شد گازهای صفحه ای به 2دسته گازی و برقی تقسیم می شوند . البته براساس جنس صفحه گازها نیز اجاق گازهای توکار به دسته های استیل، شیشه ای، سرامیکی و ترکیب شیشه با دیگر جنس ها تقسیم می شوند.

اجاق گازهای استیل
 

اجاق گازهای استیل به دلیل زیبایی و مقاومتشان از باقی اجاق گازها طرفداران بیشتری دارند 

اطلاعاتی در مورد جنس اجاق گاز قبل از خرید

اجاق گازهایی با صفحه های سرامیکی
 

اجاق گازصفحه سرامیکی در برابر حرارت مقاوم تر هستند و اگر روی صفحه داغ آنها آب سرد نیز بریزید ترک برنمی دارند و به آسانی تمیز می شوند. این نوع اجاق ها طرفداران زیادی دارند و دربرابر چربی و گردوغبار و سایش مقاوم هستند. برخی از مدل های سرامیکی با شیشه نیزترکیب می شوند.

اجاق گازهای مدل شیشه ای
 

این نوع اجاق گازها بسیار زیبا هستند و صفحه شیشه ای نشکن دارند که در برابر حرارت بالا مقاوم است .بعد از هر بار پخت و پز غذا باید شیشه این اجاق ها را تمیز کنید تا اثرات لکه و چربی غذاها روی آنها نماند. شیشه های به کار رفته در این اجاق گازها سریع تمیز می شود و با ریختن آب سرد نیز ترک بر نمی دارند.

برای خرید اجاق گازهای صفحه ای بهتر است نکات زیر را درنظر داشته باشید:
 

ویژگی اجاق گازهای صفحه ای کم مصرف بودن و داشتن ضخامتی تنها به اندازه 5تا 6سانتی متر است اما این مدل گازها فر ندارند و باید یک فر جداگانه برای آشپزخانه تان بخرید .

انتخاب تعداد شعله های گازبر اساس و تعداد افراد خانواده
 

برای انتخاب تعداد شعله های گاز علاوه بر در نظر گرفتن فضای آشپزخانه ، تعداد افراد خانواده را نیز در نظر بگیرید مثلا بهترین انتخاب برای خانواده های پرجمعیت گازهای 5 و 6 شعله و برای کم جمعیت ها 3 و 4 شعله است.

ایمنی گاز را هم درنظر بگیرید.
 

اجاق گازهای که مجهز به فندک و ترموکوپل هستند از ایمنی بیشتری برخوردارند زیرا ترموکوپل هنگام خاموش شدن شعله به هر علت ، موجب قطع شدن جریان گازمی شود.

نکات مهم در خرید اجاق گاز صفحه ای

خرید اجاق گاز دارای نشان استاندارد
 

اجباری بودن استاندارد مهمترین شاخص در اجاق گازها است بنابراین هنگام خرید اجاق گاز به نشان استاندارد ، اعتبار مارک تجاری و خدمات پس از فروش اجاق گاز توجه کنید .

انتخاب اجاق گاز با کیفیت
 

اجاق گاز از لوازم ضروری در خانه است که از آن ساعات زیادی استفاده می شود بنابراین باید با کیفیت باشد پس حتما از برندهای معتبر که دارای خدمات پس از فروش هستند ، اجاق گاز را خریداری کنید تا دائما مجبور نباشید هزینه تعمیرات پرداخت کنید . نصب و راه اندازی اجاق را به خود شرکت تولید کننده بسپارید تا اجاق گاز شما شامل خدمات داخل گارانتی شود.

توصیه های خرید اجاق گاز صفحه ای مناسب

اجاق های برقی نخرید
 

اجاق های برقی به علت گران بودن برق نسبت به گاز به صرفه نیستند با اینکه کارایی خوبی دارند و بسیار شیک و زیبا هستند.

به محل قرار گیری اجاق گاز دقت کنید
 

اگر سطح میز یا کابینت شما باریک است می توانید از اجاق های توکاری استفاده نمایید که تمامی شعله های آن در یک ردیف هستند و یا به شکل مستطیلند.

به فاصله بین شعله ها دقت کنید
 

زمان خرید اجاق گاز دقت داشته باشید فاصله شعله ها طوری باشد که شما بتوانید به راحتی چند قابلمه روی گاز قرار دهید.

  اهمیت خرید اجاق گاز

خرید اجاق گاز با کیفیت و استاندارد برای آشپزخانه برای ماایرانی ها که بیشتر عادت داریم غذای خانگی میل کنیم از اهمیت زیادی دارد. اگر بهچند سال پیش برگردیم بخواهیم اجاق گاز برای آشپزخانه انتخاب کنیم به مراتب تعداد ومدل های زیادی وجود نداشت و اکثر فروشگاه های لوازم خانگی به شما اجاق گاز مبله یاهمان اجاق گاز ایستاده پیشنهاد می دادند ولی اگر امروز به همان فروشگاه های لوازم خانگی تشریف ببرید و یا یه جستجوی ساده در گوگل انجام بدید می بینید تعداد و مدلهای زیادی اجاق گاز برای خرید شما پیشنهاد می شود از جمله انواع اجاق گاز صفحه ای توکار شیشه ای ، استیل ، سرامیکی و حتی گاز های مبله فردار پیشرفته، که این نشاندهنده پیشرفت تکنولوژی، دکوراسیون و معماری است.

 

 اهمیت خرید اجاق گازblush

خرید اجاق گاز با کیفیت و استاندارد برای آشپزخانه برای ماایرانی ها که بیشتر عادت داریم غذای خانگی میل کنیم از اهمیت زیادی دارد. اگر بهچند سال پیش برگردیم بخواهیم اجاق گاز برای آشپزخانه انتخاب کنیم به مراتب تعداد ومدل های زیادی وجود نداشت و اکثر فروشگاه های لوازم خانگی به شما اجاق گاز مبله یاهمان اجاق گاز ایستاده پیشنهاد می دادند ولی اگر امروز به همان فروشگاه های لوازم خانگی تشریف ببرید و یا یه جستجوی ساده در گوگل انجام بدید می بینید تعداد و مدلهای زیادی اجاق گاز برای خرید شما پیشنهاد می شود از جمله انواع اجاق گاز صفحه ای توکار شیشه ای ، استیل ، سرامیکی و حتی گاز های مبله فردار پیشرفته، که این نشاندهنده پیشرفت تکنولوژی، دکوراسیون و معماری است.

  • لیلا جهان
  • ۰
  • ۰

 

عوامل مهم اولیه برای خرید اجاق گاز

به‌طورکلی، اجاق گاز باید با نیازهای شما برای پخت‌وپز متناسب باشد. خواه یک آشپز حرفه‌ای هستید یا مبتدی، تنها زندگی می‌کنید یا در خانواده‌ای پرجمعیت، نوع اجاق گاز انتخابی شما پاسخگوی انتظارات‌تان باشد. برای این منظور باید ویژگی‌های زیر را مدّنظر داشته باشید:

۱. نوع اجاق گاز

اجاق گاز بسته به سیستم اشتعالی که در آن تعبیه شده است، می‌تواند از نوع پیلوت‌دار سنتی باشد یا از نوع الکتریکی پیشرفته. نوع پیلوت‌دار جریان ثابتی از گاز را فراهم می‌کند تا شعله را روشن نگه دارد و به این ترتیب بیش‌ازحدِ نیاز انرژی مصرف می‌کند. اما نوع الکتریکی آن از جریان الکتریکی استفاده می‌کند که در ابتدای چرخه گرمایی روشن می‌شود و دیگر نیازی به جریان مداوم ندارد، بنابراین میزان مصرف انرژی آن کمتر است.

۲. اندازه اجاق گاز

اندازه اجاق گازی که می‌خواهید بخرید تا حد زیادی به اندازه آشپزخانه، میزان پخت‌پز روزانه و نیز تعداد افراد خانواده‌تان بستگی دارد.

اگر فضای آشپزخانه‌تان کوچک است و می‌خواهید به شکل بهینه از فضای آشپزخانه استفاده کنید، اجاق گازهای توکار صفحه‌ای فضای کمتری را نسبت به اجاق گازهای ایستاده (مبله) اشغال می‌کنند. این نوع اجاق گازها به فضای آشپرخانه‌تان ظاهر مدرن‌تری خواهند داد.

اگر تعداد افراد خانواده‌تان کم است، اجاق گاز با تعداد شعله‌های کمتر مناسب‌تر است. به‌عنوان مثال در خانواده ۳ یا ۴ نفره اجاق گاز دو شعله پاسخگوی نیازهای خانواده است و فضای کمتری را هم اشغال می‌کند. (البته اگر مدام مهمان ندارید.)

اجاق گازهای رومیزی هم برای آشپزخانه‌های کوچک گزینه مناسبی هستند، اما معمولا از همه مدل‌های دیگر گران‌ترند.

در صورتی‌که می‌خواهید حتما از اجاق گاز مبله استفاده کنید، فضای آشپزخانه را اندازه بگیرید. اگر قرار است بین دو کابینت قرار بگیرد باید به دقت اندازه‌گیری را انجام بدهید. به‌طور معمول اندازه اجاق گازهای ایستاده حدود ۳۰ اینچ یا ۷۵ سانتی‌متر است، اما مدل‌های باریک‌تر و عریض‌تر از آن هم وجود دارد. در شکل اجاق گاز ایستاده را می‌بینید که به خوبی در فضای بین دو کابینت جا شده است:

۳. توان حرارتی اجاق گاز

هنگام خرید اجاق گاز به توان حرارتی آن توجه کنید. توان حرارتی اجاق گاز  میزان گرمایی است که از شعله‌ها خارج می‌شود و واحد اندازه‌گیری استاندارد آن بی‌تی‌یو بر ساعت است. (بی‌تی‌یو به معنای واحد حرارتی بریتانیا به ازای هر ساعت است و به‌شکل BTU/hr نوشته می‌شود). در ایران این توان حرارتی بر اساس کیلووات در نظر گرفته می‌شود. خروجی حرارت شعله‌ها در اجاق گازهای استاندارد به ازای هر ساعت از ۵۰۰۰ تا ۱۲,۵۰۰ BTU (معادل ۱,۴ کیلووات تا ۳,۶ کیلووات) متغیر است.

معمولا ایده‌آل‌ترین توان حرارتی برای هر شعله در اجاق گازهای خانگی ۲,۰۵ کیلووات (معادل  ۷۰۰۰ BTU) است. توان حرارتی بالاتر از این مقدار، بیشتر برای رستوران‌ها مناسب است. بااین‌حال، معمولا اجاق گازها دارای شعله‌هایی با توان حرارتی یکسان نیستند و توان بعضی شعله‌ها از ۰,۸۷تا ۱,۴ کیلووات (معادل ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ BTU) است.

بعضی اجاق گازها یک شعله بسیار قوی‌تر با حدود ۳,۵ کیلووات دارند. البته لزوما این‌طور نیست که هرچه توان حرارتی اجاق گاز بالاتر باشد، اجاق گاز بهتر است. توان حرارتی بالاتر گرمای بیشتری به غذا می‌رساند و بنابراین مدت زمان پخت غذا کاهش می‌یابد، اما کنترل گرما هم در این شعله‌ها دشوارتر است؛ زیرا معمولا این شعله‌ها را نمی‌توان به اندازه کافی کم یا به اندازه دلخواه تنظیم کرد.

۴. جنس اجاق گاز

هنگام خرید اجاق گاز باید به جنس آن هم توجه کنید. به‌طورکلی، اجاق گازها در انواع زیر تولید می‌شوند:

تمام استیل: بیشتر اجاق گازها از فولاد ضد زنگ (استیل) ساخته می‌شوند، زیرا محیط آشپزخانه معمولا پر از بخار آب است و سبب زنگ‌زدن فلزاتی مانند آهن می‌شود. حتی اگر بدنه اجاق گازهای استیل به شدت گرم شود، باز هم مقاومت زیادی دارد و به آن آسیبی نمی‌رسد.

استیل – شیشه‌ای: صفحه این اجاق گازها شیشه‌ای است، اما لبه‌های آنها استیل است. این اجاق گازها هم به دلیل ترکیب شیشه و فلز زیبایی خاصی به فضای آشپزخانه می‌بخشند و در عین حال از دوام و مقاومت خوبی برخوردار هستند.

شیشه‌ای: این اجاق گازها از شیشه بسیار مقاوم نسبت به گرما ساخته شده‌اند و جلوه بسیار زیبایی دارند. بااین‌حال نگهداری و تمیز نگه داشتن این اجاق گازهای ظریف و زیبا دشوارتر است.

  • لیلا جهان
  • ۰
  • ۰

 

تاریخچه هود

هود ها از گذشته تا به حال کاربرد و کارکرد اصلی خود که همان خارج کردن بوی غذا از محیط آشپزخانه بوده است را حفظ کرده اند. در گذشته از یک فن ساده تو کار با یک قاب چوبی یا فلزی و یا نهایتا یک ورق گالوانیزه رنگ شده که درون کابینت نصب می شد، ساخته می شد. قاعدتا این یک هود ارزان قیمت و ساده و کاملا کاربردی بود اما معایب خود را هم داشت! صدای زیاد، شکل ظاهری نه چندان جذاب، آلودگی و عدم امکان نظافت راحت از معایب هود های ساده بود. این معایب باعث می شود که ما به سراغ انتخاب یک هود امروزی برویم.

چرا هود ارزان و خوب نیاز هر خانه است؟

قبل از هر چیز شاید لازم باشد تا از اهمیت استفاده هود بگوییم. هود از اجزای اصلی هر آشپزخانه به شمار می آید و وجود یک هود خوب با عملکرد و کارکرد مناسب می تواند خیال هر فردی را از بابت تمیز نگه داشتن آشپزخانه از ذرات چربی، بخار آب و همچنین بوهای متعدد که با گذر زمان می تواند در ایجاد بوی نا مطبوع تاثیرگذار باشد راحت کند. امروزه علاوه بر استفاده از هود به عنوان یک وسیله برای بیرون بردن بوی نامطبوع ناشی از پخت پز روی اجاق گاز، هود تبدیل به یک وسیله و یک جزء برای افزودن به زیبایی و جلوه در آشپزخانه ما شده است.

شکل ها، طرح ها و مدل های هود به حدی متنوع و شکیل شده اند که این موضوع باعث شده است انتخاب بین انواع هود برای بعضی از مردم کار ساده ای نباشد. ما در بازرگانی میرزاده سعی کرده ایم با دادن توضیحات کامل درباره هود های مختلف و قطعات آن ها به شما کمک کنیم تا به صرفه ترین و کاربردی ترین انتخاب ممکن را برای خانه خودتان داشته باشید.

اجزای تشکیل دهنده هود

علی رغم اینکه هود ها در طرح ها و مدل های متنوعی طراحی و تولید می شوند اما عمدتا بیشتر اجزای آنها مشترک هستند. در این بخش به اعضای اصلی هود ها اشاره خواهیم کرد. برای خرید هود خوب باید دقت داشت که اجزا و قطعاتی که برای هر مدل از هود طراحی شده اند با نیاز های شما هم خوانی داشته باشد.

بدنه هود

شاید بتوان گفت اصلی ترین و جذاب ترین بخش یک هود در نگاه اول بدنه آن باشد که بسته به شکل هود و فضای قرارگیری آن، از جنس استیل، آلومینیوم، فولاد و شیشه ساخته می شود. معمولا هود ها در یک نوع خاص (به عنوان مثال مورب) با طراحی های مختلف تغییرات قیمت قابل ملاحظه ای دارند اما نه تا حدی که به دلیل تغییر این فاکتور نتوان هود مورد نظر را خریداری کرد.

شرکت های مختلف تولید هود سعی کرده اند هنر خود را در زمینه طراحی به حداکثر برسانند و طرح هایی را متناسب با علاقه مشتریانشان به تولید برسانند. لازم به ذکر است که رنگ بندی های مختلف و استفاده از شیشه در طراحی در این قسمت از هود قرار می گیرد.

فیلتر هود

جهت جذب رطوبت، چربی و گرد غبار ناشی از پخت و پز بوده و عمدتا از جنس آلومینیوم یا فولاد و دارای فیلتر چربی گیر، فیلتر ذغال و … می باشند. نکته ای که درباره قیمت گذاری هود ها وجود دارد این است که فیلتر های هود قابلیت تعویض دارند یا خیر. همانطور که می دانید با اضافه شدن این قابلیت به هود شما می توانید پس از مدتی که خود شرکت نصاب به شما خواهد گفت و یا در داخل دفترچه راهنما وجود دارد فیلر ها را تعویض کنید. تعویض فیلتر ها باعث تغییر قدرت مکش و همچنین کیفیت هوای خروجی تاثیر بسیاری داشته باشد. برای داشتن یک هود خوب، بهتر است در صورت نیاز تعویض فیلتر ها را انجام دهید.

حسگرهای هود

هود ها بسته به مدل دارای حسگرهای مختلفی از جمله حسگر دما، حسگر تشخیص زمان شستشو و تعویض فیلتر، حسگر دود و حسگر میزان گاز مجاز محیط برای تشخیص گازهایی از قبیل متان، اتان، پروپان و بوتان جهت افزایش دور فن و جلوگیری از ایجاد خطر برای ساکنین می باشند. توصیه ما این است که در هنگام خرید از هود هایی استفاده کنید که این سنسور ها را داشته باشند. دادن مبلغ بیشتری برای خرید این هود ها مثل بیمه کردن جان خودتان و خانواده عزیزتان است. علاوه بر این حسگر های یک هود خوب می توانند از آتش سوزی ها که باعث خسارات زیادی می شوند جلوگیری کنند.

لامپ هود

در هود از لامپ هم برای روشنایی فضای اجاق گاز و همچنین افزایش جلوه هود جهت زیبایی محیط به عنوان یکی از اجزای اصلی آشپزخانه استفاده می شود. نوع لامپ ها و تعداد آن ها در هود های مختلف متفاوت است اما از نظر قیمتی این آیتم تفاوت زیادی ایجاد نمی کند. با این حال اگر مدت زیادی را به آشپزی اختصاص می دهید هود خوب و مناسب شما هودی است که روشنایی بهتری دارد. این کار از آسیب های چشم در بلند مدت جلوگیری می کند.

کلیدهای هود

عمدتا در دو نوع فیزیکی و لمسی طراحی شده و شکل آن بستگی به زبان طراحی کلی هود دارد. کلیدهای هود شامل کلید تنظیم دور فن، کلید تایمر روشن و خاموش شدن خودکار، کلید روشنایی و همچنین کلید مدیریت سنسور هاست. اگر قابلیت لمسی بودن تنظیمات هود و دکمه های آن برای شما اهمیت دارد باید مبلغی نسبتا چشم گیر را برای خرید هود آماده کنید!

فن هود

مسلما فن، یکی از اجزای مهم و تعیین کننده در انتخاب هود می باشد. در اکثر موارد دارای 3 درجه کند، متوسط و تند است اما در بعضی هودها درجه 4 یا 5 نیز متناسب با میزان شدت گاز و بوی ناشی از پخت و پز دیده می شود. با زیاد شدن تعداد فن ها و یا قدرت آن ها قیمت کلی هود نیز متفاوت خواهد بود. بسته به غذا های خانگی ای که تهیه می کنید قدرت های مکش مختلفی برای انتخاب وجود دارند. در نظر داشته باشید که بهتر است هودی انتخاب کنید که قدرت مکش موتور آن به اندازه مساحت آشپز خانه شما باشد. با این حال ممکن است هود خوب مورد نظر شما قدرت مکش بیشتر یا کمتری نسبت به اندازه آشپزخانه شما داشته باشد که این موضوع به نیاز شا از هود بر می گردد.

طراحی هود خوب چگونه است؟

هود ها انواع و شکل های متفاوتی دارند. طراحی های مدرن تر برای هود ها باعث شده تا آشپزخانه های امروزی حالت های بهری به خود بگیرند. در ادامه به انواع هود ها اشاره خواهیم کرد که هر کدام از آن ها تنها یک استایل برای طراحی هستند. بسته به نوع طراحی آشپرخانه شما و سلیقه خودتان می توانید هر کدام را برای خرید انتخاب کنید.

هود زیر کاینتی

این هود ها همان طور که از نامشان پیداست زیر کابینت نصب می شوند. اولین مدل طراحی شده از هود یک هود زیر کابینتی بود. به طور کلی این هود دارای قدرت مکش پایینی هستند. بعضی تک موتره و بعضی دو موتوره هستند. نکته مثبت در مورد این نوع از هود ها قیمت بسیار مناسب آن با امکاناتش هست. نگهداری آسان تر در برابر دیگر هود ها و فضای کمی که اشغال می کند هم به گونه ای مثبت اند هر چند صدای زیاد و مکش کم این هود باعث شده زیاد مورد علاقه مردم نباشد.

هود شومینه ای

هود های شومینه ای یا همان هود های دیواری که مورد علاقه مردم است، اغلب روی دیوار اما گاها دیده شده که بر سقف نیز نصب می شود. بسیار شبیه به هود های زیر کابینتی اند ولی بزرگتر و بلندترند. به راحتی تمیز می شوند و با وجود صدای کمتر مکش بالاتری دارند. این هود ها تنوع بیشتر و اغلب سنسور هایی نیز دارند. بدلیل استفاده از فلزاتی با مقاومت گرمایی بیشتر این هود ها بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. اگر صاحب یک آشپزخانه هستید که غذا های بیرون بر دارید و یا کسب و کار شما به پخت و پز مربوط است بهتر است از این هود ها استفاده کنید. شاید بتوان گفت این نوع هود ها برای بیشتر گزینه ها یک هود خوب طلقی می شوند اما با این ممکن است بعضی موارد از این قاعده پیروی نکنند.

هود شیبدار

این هود ها اگر هم مورد توجه باشند به دلیل شکل خاصشان است، مانند هود های شومینه ای هستند اما با مکش کمتر. دلیل این موضوع هم شکل آن است. با این که این شکل خانه ای زیباتر به ما نشان خواهد داد، شیبدار بودن باعث می شود هود به درستی کار خود را انجام ندهد و نتواند مکش مناسبی را نشان دهد، به همین دلیل این هود ها بیشتر جنبه تجملاتی دارند. صدای کمتر و زمان مفید بیشتر این هود از دیگر نکات مثبت آن است.

هود جزیره ای

یک نوع هود خوب، خاص و بسیار زیبا که با تمام هود ها فرق می کند و زیبایی خاصی را به شما نشان می دهد.این نوع از هود ها بر روی سقف نصب می شوند. قدرت کمتری دارند اما مکش آن قابل قبول است. تنها مشکل مهم این هود ها فیلتری بودن آن هاست و اینکه نمی تواند تهویه داشته باشند. به طور کلی این هود برای یک خانواده کم جمعیت مناسب است.

هود مخفی

استفاده از هود های مخفی اخیرا مردم را به سمت خودش جذب کرده است. صدای بسیار زیاد و قدرت پایین و … همه و همه دلیلشان کوچکی این هود و نبود جا است. این نوع هود ها برای آشپزخانه هایی که فضای کمی دارند توصیه می شود اما باید دقت داشته باشید که مشکلات ذکر شده درباره آن ها وجود دارد. به طور کلی این نوع هود ها خوب نیستند و شاید بهتر باشد از انواع دیگر هود ها استفاده کنید.

بهترین مارک های هود ایرانی کدامند؟

جواب دادن به این سوال خودش مقاله ای طولانی را طلب می کند و به همین دلیل سعی شده تا درباره هر کدام از شرکت های مطرح در سطح کشور توصیحاتی داده شود. شما می توانید برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر دیگر مقالات ما از جمله “هود بیمکث” و “هود کلایبرگ” را مطالعه کنید. به طور کلی در زمان حال کارخانه های بیمکث، کلایبرگ، استیل البرز و بیتا در بازار ایران جزو مطرح ترین کارخانه های تولید هود هستند.

نکاتی در مورد نگه داری و نظافت هود

در پایان نکاتی را در مورد نگهداری هود و نظافت آن برای شما آماده کرده ایم. در نظر داشته باشید که هر هود خوب در صورتی که به درستی تمیز نشود و در شرایط نا مناسبی قرار بگیرد بازدهی کامل خود را از دست می دهد. بهتر است هر چند ماه یا حداقل سالی یک بار (البته با مشورت نصابان و متخصصین در این زمینه) دستی به هود منزلتان بکشید و آن را تمیز کنید.

جهت تمیز کردن هود های شیشه ای حداقل یک پس از خاموش شدن هود اقدام کنید.

جهت تمیز کرن هودهای استیل از تمیز کننده ای با قابلیت محافظت از بدنه استیل استفاده کنید تا از آسیب رسیدن به بدنه هود جلوگیری شود.

برای شست و شو و تمیز کردن فیلتر های هود به دستور العمل کارخانه برای نحوه باز کردن فیلتر و همچنین دوره زمانی پیشنهادی برای شست و شوی آن دقت کنید.

هنگام روشن بودن اجاق گاز و پخت و پز شدید هود را ترجیحا در دور پایین قرار داده تا از آسیب به اجزای داخلی هود جلوگیری شود.

بهترین فاصله برای نصب هود 70-50 سانتی متر بالا از اجاق گاز است.

 

هود های دارای مجرای تهویه بسیار بهتر و مناسب تر از هود های فیلتر دار هستند هر چند نصب آن ها بسیار سخت تر است.

تنها پارامتر انتخاب هود خوب قدرت مکش موتور نیست! در هنگام خرید فقط به قدرت مکش دقت نکنید. نکات مهم تری از جمله زیبایی تاثیرات بسیاری دارند!

اندازه هودی که می خرید در صورتی که با اندازه اجاق گازتان نخواند فایده ای ندارد! پس برای خرید هود به این نکته نیز دقت داشته باشید.

  • لیلا جهان
  • ۰
  • ۰

 

تاریخچه گروه صنعتی ناب استیل

گروه صنعتی ناب استیل تا پیش از سال ۹۲ تحت نام شرکت ناب استیل به تولید و تامین لوازم آشپزخانه و هتلی می‌پرداخت. شرکت ناب استیل در سال ۱۳۶۲ با استفاده از ماشین آلات و تکنولوژی Solingen آلمان در استان مازندران افتتاح گردید که به تولید قاشق و چنگال می‌پرداخت. پس از راه‌اندازی کارخانه ناب استیل ماموریت آن توسعه کمی و کیفی تولید قاشق و چنگال بوده است. در همین راستا در جهت بروز نمودن بخش قالب‌سازی اقدام به خرید دستگاه‌های مربوطه از جمله CNC های ساخت کشور سوئیس و وایرکات جهت ساخت قالب‌های برش و نقش‌زن با کیفیت بالا نمود.

توسعه بخش تولید قاشق و چنگال ناب استیل با احداث کارخانه جدید در شهرک صنعتی سلمانشهر در سال ۸۴ جهش بزرگی یافت. با توجه به افزایش تقاضا برای محصولات قاشق و چنگال ناب استیل و گسترش بخش‌های مختلف تولید، مدیریت شرکت ناب استیل تصمیم به انتقال کارخانه به محل جدید و طراحی آن با توجه به نیازهای روز گرفت. در این تحول، ظرفیت تولید قاشق و چنگال به سه برابر میزان قبلی افزایش یافت و به تبع افزایش تولید، بخش‌های مربوط به آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت نیز مجهزتر شدند.

شرکت ناب استیل امروزه ده مدل قاشق و چنگال در تنوع‌های مختلف (قاشق غذاخوری، چنگال غذاخوری، ...) تولید می‌نماید. برخی از مدل‌ها بصورت سندبلاست و دورطلا نیز عرضه می‌شوند که طلاکاری آن با استفاده از تکنولوژی آلمان و طلای ۲۴ عیار صورت می‌گیرد. قاشق و چنگال‌های تولید شده در بسته‌بندی‌های مختلف از جین تا ۱۵۸ پارچه در جعبه‌های کارتنی و چوبی به مشتریان و صنعت هتل‌داری و رستوران کشور عرضه می‌شود و بخشی از آن به خارج از کشور صادر می‌گردد.

شرکت ناب استیل در ابتدای دهه هشتاد خورشیدی سعی در تکمیل سبد محصولات خود نموده و برنامه‌ریزی لازم جهت تامین لوازم آشپزخانه را انجام داد. از طرف دیگر با توجه به ارتباط نزدیکی که بین ناب استیل و بخش هتلداری ایران داشت و بخش زیادی از نیاز هتل‌ها و رستوران‌های کشور به قاشق و چنگال را تولید می‌کرد، به تقاضای بسیاری از مشتریان تامین لوازم هتلی را نیز در برنامه کاری خود قرار داد.

 

در این راستا نام تجاری مستر متولد گردید که طیف وسیعی از محصولات آشپزخانه و هتلی و رستورانی را در بر می‌گیرد. مستر از اولین تامین‌کنندگان محصولات روز دنیا از قبیل شفینگ‌دیش slowdown بوده تا سطح کیفی محصولات هتلی را ارتقا بخشد. هم اکنون بسیاری از این محصولات در کارخانه‌های گروه صنعتی ناب استیل در ایران تولید می‌گردد. مهمترین استراتژی مستر تامین و یا تولید محصولات از بهترین سورس‌ها است. از نکات قابل توجه دیگر، ارائه خدمات پس از فروش برای لوازم هتلی به مدت ده سال توسط گروه صنعتی ناب استیل است که ضامن اطمینان خریداران محترم است.

در مراحل بعدی با توجه به وجود پتانسیل فنی لازم و نیاز بازار به تجهیزات آشپزخانه با طراحی روز دنیا، مطالعه طرح تولید تجهیزات آشپزخانه شامل هود آشپزخانه، گاز تو کار آشپزخانه، فر تو کار آشپزخانه و مایکرویو تو کار آشپزخانه آغاز گردید که با تاسیس کارخانه مرزن‌آباد در سال ۸۵ به اجرا در آمد.

گروه صنعتی ناب استیل با در اختیار داشتن تکنولوژی تولید انواع تجهیزات آشپزخانه و ارتباط با به تامین‌کنندگان قطعات تراز اول دنیا، اقدام به طراحی و تولید تجهیزات لوکس آشپزخانه با برند مسترپلاس نمود. این افتخار به پشتوانه تجربیات ناب استیل در تولید محصولات هود و گاز و فر مستر به دست آمد و استراتژی بازار آن بر اساس تولید تجهیزات آشپزخانه مدرن با کیفیت عالی و تامین قطعات از مطرح‌ترین برندهای اروپایی و آسیایی قرار گرفته است.

گروه صنعتی ناب استیل با بازخورد مناسبی که از مشتریان مختلف خود دریافت می‌نماید، سعی در ارتقا کیفیت محصولات و خدمات فعلی خود دارد و در جهت افزایش تنوع محصولات قابل عرضه نیز برنامه‌هایی دارد.

 

  • لیلا جهان
  • ۰
  • ۰

بهترین هود

نگهداری هود

هشدارنگهداری قسمت های داخلی هود ایمنی باید فقط توسط فرد آموزش دیده صورت گیرد. برای این منظور، قبلا هود باید ضدعفونی و وسایل حفاظتی پرسنل نیز استفاده شود.

روش نگهداری کلی هود های ایمنی ساده است. روش معمول و تواتر آن در زیر توضیح داده شده است:

 

تواتر:هفتگی

سطح داخلی و سطح کار هود را با الکل اتیلیک 70% ضدعفونی کنید.

با محلول تمیز کننده معمولی پنجره جلو و سطح لامپ UV را تمییز کنید.

با دقت خوانده های مونومتر را کنترل کنید که ممکن است نمایانگر فشار کم درون فیلتر باشد. عدد مونومتر و تاریخ کنترل را در دفترچه مخصوص این کار ثبت نمایید.

تواتر: ماهانه

سطح خارجی هود مخصوصا قسمت جلو و بالای آن را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید.

قسمت های پایین هود را با الکل 70% و یا هر مایع ضدعفونی کننده مناسب تمیز کنید.

پیچ های کنترل را بررسی نمایید.

مراحل هفتگی را تکرار نمایید.

 

تواتر: سالانه

مراحل تایید عملکرد را بر اساس استاندارد NSF49 انجام دهید.

شدت جریان لامپ UV (لامپ های UV برای 7500 ساعت کارآیی دارند،بعضی از سازندگان تعویض سالیانه را پیشنهاد می کنند.) را با رادیو متر (Radiometer) کنترل و در صورت لزوم جایگزین سازید.

شرایط لامپ فلورسنت را کنترل و در صورت لزوم جایگزین سازید.

روش نگهداری ماهانه را تکرار کنید.

 

تغییر سطح کار

برای تغییر مکان سطح کار شرایط زیر را در نظر بگیرید:

پیش از اقدام به تغییر، سطح کار را ضدعفونی کنید.

پیچ های قسمت جلوی بدنه میز کار را شل نموده و خارج کنید.

پیچ های قسمت عقب بدنه را شل کنید، ولی خارج نکنید.

میز کار را بلند نموده و جلو بکشید.

قسمت جلوی سطح کار را ضدعفونی کنید.

برای وصل کردن قسمت های جابه جا شده مراحل ذکر شده در مراحل 3،2 و 4 را به ترتیب عکس انجام دهید.

 

تعویض لامپ UV

برای تعویض لامپ UV ،باید مراحل زیر انجام گیرد:

هود را روشن کنید و برای 5 دقیقه بگذارید کار کند.

پنجره جلو را تا آخرین حد بالا ببرید.

قسمت جلوی سطح کار و لامپ UV را ضدعفونی کنید.

اتصال سیم برق هود را خاموش کنید.

اتصال لامپ UV را با چرخش 90 درجه قطع کنید. سپس لامپ را جایگزین نمایید. بعضی از سازندگان لامپ را روی صفحه قسمت جلوی هود ایمنی جاسازی کرده اند. در این مدل ها، لازم است که ابتدا پیچ این صفحه باز شود تا محل جایگزین کردن لامپ تعیین گردد. بعد از باز کردن صفحه جلو، لامپ مطابق مراحل ذکر شده تعویض و جایگزین می شود.

نگهداری تخصصی

در نهایت، هود ایمنی به یک نگهداری تخصصی نیز نیاز دارد. مراحل ذکر شده در پایین، مراحلی هستند که با توجه به دفترچه راهنمای دستگاه و توسط فرد آموزش دیده باید انجام شود:

تایید عملکرد سالانه هود ایمنی باید مطابق با استاندارد NSF49 انجام شود.

تعویض موتور،معمولا این موتور با سیستم القا و کنترل فرکانس کار می کند و زغال ندارد.(این تایید مستلزم آماده داشتن مستندات از قبل است.)

قسمت های تهویه را جایگزین نمایید.

فیلتر را جایگزین کنید. زمان تعویض این فیلتر به میزان استفاده از هود ایمنی و سیستم تهویه آزمایشگاه بستگی دارد.اگر سیستم مناسب کنترل گرد و خاک در آزمایشگاه وجود داشته باشد،فیلتر چند سال کار می کند.

سیستم کنترل الکتریکی را تعمیر کنید:آلارم کنترل جریان هوا،وضعیت پنجره و سرعت را کنترل کنید.

شیرهای تنظیم کننده جریان هوا را تمیز و تعمیر نمایید.

 

تایید عملکرد هودهای ایمنی

تایید عملکرد هودهای ایمنی بر اساس استاندارد NSF49 است که شامل تمام هودهای کلاس II می شود. این مراحل شامل مواد، ساختار و آزمایش هایی است که عملکرد ایمن و مناسب هود را تضمین می کند. مراحل زیر شامل آزمایش های اشاره شده در استاندارد ها است. اصل استاندارد ها باید برای جزئیات کار مرور شوند.

 

تایید عملکرد شامل آزمایش های زیر است:

آزمایش جریان هوای منظم و یکپارچه. این آزمایش در قسمت خارجی سطح انجام می شود. از محکم اتصالات ، لحیم کاری و احتمال نشت مطمئن شوید.

آزمایش نشت فیلتر. بی نقص بودن فیلترها، محل و قاب آن را تعیین می کند.

آزمایش افزایش دما. زمانی که هواکش و لامپ های داخل هود ایمنی روشن است، حداکثر افزایش دما را در آن تعیین می کند.

آزمایش صدای (Noise ) اضافی در هود.سطح صدا در هود را تعیین می کند.

آزمایش شدت نور هود. شدت نور را در سطح کار هود تعیین می کند.

آزمایش ارتعاش. مقدار ارتعاش را داخل هود روشن تعیین می کند.

آزمایش حفاظت پرسنل، نمونه ها و آلودگی آنها. این آزمایش تعیین می کند آیا ذرات معلق ریز در کابینت باقی می مانند، آیا آلودگی خارجی به سطح کار می رسد، و آیا ذرات ریز داخل کابینت کاهش می یابند.

آزمایش پایداری. این آزمایش پایداری هود در برابر لرزش، جابه جایی در نتیجه نیروی وارد شده، شکستگی در نتیجه وزن مواد، و همچنین مقاومت و لرزش سطح کار در نتیجه وزن زیاد، را نشان می دهد.

آزمایش سرعت جریان هوای مستقیم. سرعت جریان هوای مستقیم وارد شده به سطح کار هود را تنظیم می کند.

آزمایش سرعت هوای وارد شده. سرعت هوای وارد شده به هود و حجم هوای خارج شده از طریق پنجره جلو را تعیین می کند.

آزمایش دود (Smoke ). این آزمایش تعیین می کند که آیا جریان هوای ورودی به داخل کابینت تمام فضا را در بر می گیرد و آیا هوایی که مستقیما به سمت پایین هود حرکت می کند دوباره به داخل بر می گردد.

آزمایش رهاسازی فاضلاب (Drainage escape test ). گنجایش کانال های فاضلاب زیر سینک و تخلیه ضایعات را نشان می دهد.

آزمایش کارکرد موتور تهویه. مقدار فشار ثابت لازم را به سیستم آزمایش می کند.

آزمایش سیستم الکتریکی. احتمال خطرات الکترییکی را نشان می دهد و مواردی مانند عبور کم جریان برق به داخل هود، قطبیت، صحیح بودن عملکرد سیستم حفاظتی و مقاومت آن را کنترل می کند.

 

ارزیابی عملکرد (جایگزین):

اگر هود ایمنی در آزمایشگاه وجود دارد، ولی سرویس معتبر موجود نیست، کاربر مسئول می تواند مراحل بازبینی سالانه را با توجه به استاندارد NSF49 انجام داده و نتایج را ثبت نماید. اگر هود (ارزیابی عملکرد منوط به دسترسی به مهندسین با تجربه یا موسسات مرتبط است.) در شرایط فیزیکی مطلوب است و عملکرد مناسب دارد، مستندات باید نمایانگر درصد خطای کمتر باشد. در زیر بازبینی سالانه مشخص شده است:

ارزیابی نحوه نصب دستگاهاز اینکه نصب هود مطابق با توصیه سازنده است، اطمینان حاصل نمایید.

از اینکه هود مطابق با ادعای سازنده کار می کند، اطمینان حاصل نمایید.

ارزیابی عملکرداز اینکه گنجایش و سطح کار هود در شرایط معمول و بحرانی کافی است، اطمینان حاصل نمایید.

اجاق برق : راه ساده تر و پاک تر برای اشپزی

ویلیام هداوی با ثبت اختراع یک اجاق الکتریکی در سال 1896 موفق به ثبت یک اجاق شد. زمان زیادی برد تا مردم نسبت به این اجاق برقی علاقه پیدا کنند چرا که خیلی از شهرها و روستاها تا ان زمان سیستم برق کشی نداشتند.

امروزه پیکربندی برای اکثر اجاق های معمولی الکتریکی از سال 1906 آغاز می شود، زمانی که دیوید کورل اسمیت برای ثبت اختراع اجاق Kalgoorlie درخواست داد. دستگاه پیشنهادی یک اجاق الکتریکی بود که روی یک کوره و اجاق قرار داشت.

فر برقی : تولید فر الکتریکی و فر گازی

اختراع فر الکتریکی به همراه اجاق الکتریکی دست به دست می شود. اگرچه تکنولوژی هایشان متفاوت هستند، هر دو به عنوان یک محصول به بازار عرضه می شوند.

ایجاد اولین فر الکتریکی اغلب به توماس آرون برمیگردد، که فر آن در هتل ویندزور در اوتوا در سال 1892 مورد استفاده قرار گرفت. اختراع ویلیام هداوی در سال 1892 برای اجاق برقی نیز شامل طراحی فر است

  • لیلا جهان